Voluntariado corporativo IV Congreso Voluntare

El voluntariat corporatiu com a eina per a la salut mental

Doriana Bagnoli, la nostra directora d’Inclusió Laboral, va moderar una taula rodona sobre salut mental al IV Congrés Voluntare.

Aquest esdeveniment, que va reunir més de 300 experts en voluntariat corporatiu, va ser una plataforma excepcional per compartir experiències i bones pràctiques al voltant de l’impacte social que les empreses poden generar a través del voluntariat.

A la taula rodona es van abordar temes crucials com:

• El voluntariat com a eina terapèutica: Es va evidenciar que el voluntariat no només beneficia les persones que reben l’ajuda, sinó que també té un impacte positiu en la salut mental dels voluntaris. Sonia Fernandes va proposar incorporar el voluntariat en el sistema sanitari de Portugal com a eina per millorar la salut mental.
  • El poder de la música per sanar: La Fundació Músics per la Salut va destacar la valuosa contribució dels seus voluntaris corporatius que, a través del seu talent musical, aporten alegria i benestar a pacients en centres sanitaris. Aquesta experiència també resulta beneficiosa per als voluntaris, els quals troben satisfacció personal en utilitzar les seves habilitats per ajudar-los a d’ altres.
  • La salut mental, una responsabilitat compartida: Es va emfatitzar que la salut mental és un tema que ens concerneix a tots i que la seva cura és una responsabilitat col·lectiva. Esther Gómez, d’Esther con H, va compartir la seva commovedora història com a beneficiària i voluntària de projectes de salut mental, ressaltant el poder transformador del voluntariat.

En general, la taula rodona va deixar clar que el voluntariat corporatiu pot ser una eina poderosa per promoure la salut mental i el benestar en la societat. Animem totes les empreses a explorar com poden integrar el voluntariat en els seus programes de responsabilitat social corporativa.