Rècord d’Espanya a la XII Edició del Campionat de Catalunya d’Atletisme-Open Prevent, competició inclusiva

Les pistes d’atletisme de les Pistes d'Atletisme de Can Llobet, a Barberà del Vallès, acullen l’edició d’enguany del Campionat de Catalunya d’Atletisme – Open Prevent

David Fernández, atleta asturià del Club Tineo Liberty, estableix un nou rècord d’Espanya en la prova de llançament de pes, categoria F57, amb una marca de 10.25

Récord XII Open Prevent
XII Open Prevent
XII Open Prevent Resultats

Més de 130 atletes han participat aquest dissabte, 16 d'Abril, a les Pistes d'atletisme Can Llobet, en aquest esdeveniment plenament inclusiu d’atletisme, organitzat per la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals (FECPC) i la Fundación Prevent, que també comptava amb la participació en l’organització de la Federació Catalana d’Esports per a cecs i deficients visuals i la Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat física. L’esdeveniment va ser possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, la Unió Atlètica Barberà, la Secretaria General de l’Esport i la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, entre altres empreses i entitats.

Es tracta d’una prova oberta a la participació d’esportistes d’altres federacions, com de la Federació Catalana d’Atletisme.  Enguany, més del cinquanta per cent dels participants han estat atletes sense discapacitat, fet que caracteritza aquesta cita anual, com una de les més inclusives del calendari català.

Tots els participants van competir amb l’objectiu de millorar les seves marques en cadascuna de les proves del calendari. N’és un exemple l’atleta asturià, David Fernández, del Club Tineo, que ha batut el rècord d'Espanya en la prova de llançament de pes, categoria F57, amb una marca de 10.25. Durant la competició  també hem pogut comptar amb la presència d'en Xavi Porras, atleta reconegut internacionalment que ja compta amb la mínima B d'accés als Jocs Paralímpics de Rio 2016 i que buscava en aquesta competició poder millorar la seva marca, i poder celebrar una marca A de classificació paralímpica. També ha competit Ivan Hompanera, reconegut migfondista internacional que va realitzar una marca de 5'06”78 en el 1500mll. L’atleta, en esport femení, Mari Carmen Paredes, fondista amb una magnífica trajectòria, ha participat a la prova de 1.500mll amb una marca de 5'34"01.

Durant la competició també es va aprofitar per celebrar les proves d’atletisme de promoció amb la participació de nens i nenes i joves de les diferents federacions. Un total de trenta-dos atletes d’aquesta categoria van realitzar les proves de 80mll, 600mll i llançament de pilota. Destacar l'esforç de tots els joves i la millora d'algunes marques.

En les cerimònies de lliurament de medalles van poder comptar amb la presència de l'alcaldessa de Barberà del Vallès, Silvia Fuster, en Santi Siquier, Representant territorial a Barcelona de la SGE; Francisco Blanco, Regidor d'Esports i Carmina Pérez, Tinenta d'Alcalde; així com, Carles Muñoz, President de la FECPC; Jose Miquel Martínez, Vocal de la FCEC; Josep Giménez, President FCEDF;  Carlos Pérez, Patrono de la Fundación Prevent.

Participació de 19 entitats atlètiques

Del total de dinou clubs inscrits, tretze han estat entitats de la FC d’Atletisme que alhora, en el algun cas, també pertanyen a les federacions d’esport adaptat, fet que demostra el caràcter inclusiu de la competició. CA VIC – CANB – UA BARBERÀ – VIARÓ – CA GAVÀ – CD SANT JUST – CE ESBONAT – CED OLIMP – CLUB TINEO – CRE ONCE BCN – FCECS DT – GEIEG – INTEC-ZOITI HUESCA – ISS HOSPITALET- CA MARTORELL – AA PRATENC – UE SANTS – AVINENT CA MANRESA – AA CATALUNYA.

Inclusió i esport, un format que funciona

Des de ja fa uns anys l’objectiu de les federacions organitzadores i la Fundación Prevent ha estat aconseguir crear espais que fomentin la inclusió social a través de l’esport. Enguany, podem dir que aquesta idea està consolidada amb l’organització d’aquest esdeveniment. D’un total de 132 atletes inscrits, 57 han estat esportistes amb discapacitat i 75 sense discapacitat. Aquesta dada ens permet confirmar que un marc inclusiu permet l’organització d’un esdeveniment que a més de comptar amb el caràcter competitiu que l’identifica; també, conté una gran dosi necessària de valors socials que ens ajuden a generar una societat més propera a la normalització. Durant tota la competició l’esport va deixar de tenir adjectius per compartir experiència amb atletes de màxim nivell. Tots i totes amb un mateix objectiu: millorar les seves marques i practicar esport. Simplement, una gran matinal d’atletisme.

Campeonato 2016 Patrocinadores