Les pistes d’atletisme de la Zona esportiva de la Bòbila a Gavà, acullen l’edició d’enguany del Campionat de Catalunya d’Atletisme - Open Prevent

Bruno de León, atleta local del Club d’Atletisme Gavà supera el seu propi rècord de Catalunya i d’Espanya en la cita esportiva celebrada a la seva ciutat

La competició que es celebrà en jornada de tarda, ha comptat amb la presència d’atletes reconeguts internacionalment; així com, una gran quantitat de joves que formen la base de l’atletisme català

Open Prevent
Impacto Open Prevent
Resultats Open Prevent

Més de 120 atletes d’arreu de Catalunya han participat aquest dissabte, 9 de Maig, a les Pistes de la Bòbila de Gavà, en aquest esdeveniment plenament inclusiu d’atletisme, organitzat per la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals (FECPC) i la Fundación Prevent, que també comptava amb la participació en l’organització de la Federació Catalana d’Esports per a cecs i deficients visuals i la Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat física. L’esdeveniment va ser possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Gavà, el Club d’atletisme Gavà, la Secretaria General de l’Esport i la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, entre altres empreses i entitats.

Es tracta d’una prova aprovada per l’IPC (International Paralympic Committe), fet que dóna validesa internacional a les marques que s’acrediten durant la jornada i alhora també va ser oberta a la participació d’esportistes d’altres federacions, com de la Federació Catalana d’Atletisme.  Enguany, el cinquanta per cent dels participants han estat atletes sense discapacitat, fet que caracteritza aquesta cita anual, com una de les més inclusives del calendari català.

Tots els participants van competir amb l’objectiu de millorar les seves marques en cadascuna de les proves del calendari. N’és  un exemple l’atleta local, Bruno de León, del CA Gavà que va batre el rècord de Catalunya i d’Espanya en llançament de javelina, establint una nova marca de 9.30m, per sobra dels anteriors 9.27 que ell mateix ostentava.

Durant la competició també es va aprofitar per celebrar les proves d’atletisme de promoció amb la participació de nens i nenes i joves de les diferents federacions. Un total de trenta-dos atletes d’aquesta categoria van realitzar les proves de 80mll , 300mll i llançament de pilota. Destacar en aquesta categoria l’actuació de la jove debutant de 13 anys, atleta del CA Sant Just, la Laia Fabra, que tot just acaba d’iniciar-se en les proves de velocitat, va parar el cronòmetre  en 22”50 en el 100mll i en 1’23”45 en el 300mll.

En les cerimònies de lliurament de medalles van poder comptar amb la presència del Carles Muñoz, President de la FECPC; Miquel Angel Díaz, Regidor d’Esports de Gavà;  Carlos Perez, Patrono de la Fundació Prevent i Anaïs Garcia, Secretaria de la Junta Directiva de la FCEC.

Participació de 19 entitats atlètiques

Del total de dinou clubs inscrits, catorze han estat entitats de la FC d’Atletisme que alhora, en el algun cas, també pertanyen a les federacions d’esport adaptat, fet que demostra el caràcter inclusiu de la competició.  A ASCÓ, BARCELONA ATLETISME, LLEIDA UA, CA CANALETES, CA TARRAGONA, FACVAC VALLS, CA GAVÀ, GEIEG, ISS L’HOSPITALET ATLETISME, CA SANT JUST,

MARTORELL AC, CA NOU BARRIS, CE PENEDÈS, PRATENC AA, CRE ONCE BCN FCEC, CE ESBONAT, CED OLIMP, AREMI LLEIDA, FCEC.

Participació destacada

A banda, també podríem destacar la participació d’en Carles Muñoz, reconegut atleta internacional i que ja té la mínima del Campionat del Món d’enguany en la prova de llançament de pes. Per a ell aquesta competició ha estat un test de cara a la seva participació internacional. Un altre atleta important va ser en Martín Parejo (categoria T11) que va participar en salt de longitud, obtenint una millor marca de 5,70 a tan sols 3 centímetres de la seva millor marca personal de la temporada. També va competir Ivan Hompanera, reconegut migfondista internacional que va realitzar una marca de 2’17”20 en el 800mll.

L’atleta, en esport femení, Mari Carmen Paredes, fondista amb una magnífica trajectòria, va patir una lesió en l’últim moment i no va poder competir, però si que va acompanyar als assistents durant la jornada atlètica.

Inclusió i esport, un format que funciona

Des de ja fa uns anys l’objectiu de les federacions organitzadores i la Fundación Prevent ha estat aconseguir crear espais que fomentin la inclusió social a través de l’esport. Enguany, podem dir que aquesta idea està consolidada amb l’organització d’aquest esdeveniment. D’un total de 123 atletes inscrits, 62 varen ser esportistes amb discapacitat i 61 sense discapacitat. Aquesta dada ens permet confirmar que un marc inclusiu permet l’organització d’un esdeveniment que a més de comptar amb el caràcter competitiu que l’identifica; també, conté una gran dosi necessària de valors socials que ens ajuden a generar una societat més propera a la normalització. Durant tota la competició l’esport va deixar de tenir adjectius per compartir experiència amb atletes de màxim nivell. Tots i totes amb un mateix objectiu: millorar les seves marques i practicar esport. Simplement, una gran tarda d’atletisme.

Campionat de Catalunya d’Atletisme Adaptat 2015 XI Open Prevent