La Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, FECPC i la Fundación Prevent, organitzen, del 7 al 10 de setembre el Stage Prevent de Futbol 2015, a les instal•lacions del CAR de Sant Cugat

L’stage de futbol de la FECPC d'enguany compta ja la seva tercera edició i alhora es fa possible gràcies al suport en l’organització de la Fundación Prevent,  així com també amb la col·laboració del Consell Català de l’Esport, la UFEC, l’Obra Social de La Caixa i la Fundació Cruyff , entre d’altres institucions i empreses vinculats històricament a la nostra tasca.

L’stage tindrà com a objectiu aprendre i millorar aspectes tècnics i tàctics del futbol a través d’un ambient de treball, de companyia i diversió. Aquesta edició és la que comptarà amb més participació de les tres celebrades fins el moment, amb un total de quinze participants nascuts entre el 1999 i el 2005, provinents de clubs o escoles federatives. L’últim dia en jornada de tarda, també s’hi donarà cita la inclusió esportiva amb la celebració d’un partit amistós que tancarà l’edició d’enguany.

El CAR de Sant Cugat és el millor dels escenaris per aquest stage; tenint en compte, l’objectiu de millora del joc en aquells jugadors i jugadores que durant la temporada participen a la lliga catalana amb seus clubs o escoles esportives. Alhora, els permetrà concentrar-se afavorint al màxim la seva preparació física.

El futbol a Catalunya

El futbol a la FECPC contempla dues modalitats, el futbol sala i el futbol7, sota la reglamentació de la FIFA amb alguna petita modificació. S’adreça a aquelles persones amb lesió cerebral lleu, esportistes ambulants afectats d’hemiplegies, diplegies, trastorns de l'equilibri, de coordinació i la marxa

A Catalunya comptem amb nou clubs o seccions de futbol específics del món de l’esport adaptat. En categoria absoluta tenim el Disport.F.C. (Pallejà) i el Club Fem (Mataró). El Disport també compta amb equip en categories de promoció; així com, el CE Llars (Alella), FCF Castelldefels (Castelldefels), AEBadalonès (Badalona), Viladecavalls FC (Viladecavalls), FC Racing Pineda-ADIAM (Pineda de Mar) i les escoles esportives Fent Esport de Palol de Revardit a Girona i E.I Fent Esport - Lleida.

L’any 2012 es celebra la 1a Lligueta de Futbol de promoció  de la història de l’esport adaptat català per  a nens, nenes i joves amb discapacitat motriu. L’any 2013 la FECPC va organitzar una competició a nivell internacional i classificatòria pels Jocs Paralímpics que va portar a Sant Cugat del Vallès els millors equips del món de futbol 7 amb paràlisi cerebral. La Intercontinental Cup 2013 va ser tot un èxit de participació i organitzatiu.

Veure nota de premsa »