Emprenedors amb discapacitat

Aula d'emprenedors

El programa “Aula d’emprenedors: aprèn i emprèn”, de la Fundació Prevent, forma, guia i ajuda joves emprenedors amb discapacitat a tirar endavant les seves idees de negoci.

Aquesta iniciativa d’ensenyament i aprenentatge consta de 120 hores repartides en cinc mesos. Durant el curs, cada alumne té assignat un tutor que s’encarrega d’ajudar-lo i fer-li un seguiment. Els mentors també estan a disposició dels projectes per formar els alumnes en les àrees especialitzades que necessitin. La primera edició es va celebrar l’any passat a Barcelona amb 21 alumnes, i enguany ja se’n prepara la segona edició, que començarà el mes de juny a Barcelona i el mes d’octubre a Madrid.

La Fundació Prevent és una entitat amb una gran experiència en l’àmbit laboral relacionat amb les persones amb discapacitat. En aquest projecte col·laboren estretament amb l’escola de negocis ESADE, una de les més prestigioses d’Europa, els professors de la qual participen en la iniciativa.

Cal destacar que el programa està totalment subvencionat per als participants i té l’objectiu clar de facilitar-ne la inclusió en el sector laboral. “Teníem una idea i volíem dur-la a terme. Vam veure que l’aula ens podia donar tot el suport i els coneixements necessaris per tirar endavant. L’experiència ha estat fantàstica”, afirma Pau Torres, alumne de la primera edició.

Ilusión+, vins i caves solidaris

Ilusión+ era la idea del Pau i la Gina, una parella que va veure com la seva vida canviava per complet l’any 2013, quan a ell li van diagnosticar esclerosi lateral amiotròfica.

Gràcies al programa “Aula d’emprenedors”, la idea es va convertir en realitat, i fa unes quantes setmanes que aquesta empresa ha començat a comercialitzar el seu producte: vins i caves ecològics. A més, la companyia té un vessant social, ja que una part dels beneficis anirà destinada a la investigació de les malalties neurodegeneratives.

Font: El Digital DBarcelona