Èxit total del Campus Prevent de futbol base

• El Campus Prevent tanca la seva primera edició amb un partit entre joves i monitors a les instal·lacions del CAR de Sant Cugat.
  • La celebració d’aquest campus assegura la continuïtat de les futures generacions de futbolistes arreu de Catalunya.

El passat 29 de juny es va celebrar el mini partit que donava per finalitzat el Campus Prevent 2013. A la cita esportiva es van apropar els pares i mares dels jugadors que van estar acompanyats per la Fundació Prevent; el Sr. Albert Mendoza, Relacions Institucionals del CAR i el President de la Federació, en Carles Muñoz.

El partit amistós va enfrontar dos equips que encapçalaven els monitors del campus i que va culminar amb una festa de l’esport i entrega de diplomes per a tots els participants. En acabar es va celebrar un dinar de germanor entre esportistes, entrenadors, monitors i familiars dels jugadors a les mateixes instal·lacions del Centre d’Alt Rendiment.

La FECPC va néixer l’any 1991 amb l’objectiu de promocionar i difondre l’esport adaptat arreu de Catalunya. L’any 2004 va iniciar una acció de promoció adreçada específicament a augmentar la pràctica del futbol que es va denominar programa Fent Esport. En aquests anys de treball s’ha aconseguit la creació de 4 noves entitats – escoles d’iniciació i l’ampliació de les seccions als clubs que ja existien, com per exemple Disport FC i CE Llars. El futbol, a través de les escoles esportives, ha pogut arribar a Terrassa, Girona, Castelldefels i Badalona. Tot un èxit que engloba un total de 70 nens, nenes i joves amb lesió cerebral que practiquen l’esport que me’ls els agrada.

L’esdeveniment estava emmarcat dins els actes promocionals de la Copa Intercontinental de Futbol 7 que tindrà lloc a Sant Cugat del 27 de Juliol al 10 d’Agost.

La Copa Intercontinental 2013: ‘Futbol sense límits’

Sant Cugat del Vallès serà aquest estiu l’epicentre mundial del futbol per a persones amb lesió cerebral. Del 27 de juliol al 10 d’agost la ciutat vallesana acollirà la Copa Intercontinental de Futbol 7, un destacat esdeveniment esportiu i social que es disputa per primera vegada a l’estat espanyol. Aquesta competició, comparable a uns Campionats del Món, és classificatòria per al Mundial d’aquesta modalitat futbolística que tindrà lloc l’any 2015.

La Copa Intercontinental comptarà amb la participació de 16 seleccions nacionals, entre les quals destaquen Brasil, Argentina, Holanda, Anglaterra, Espanya i Rússia (guanyadora de la medalla d’or dels Jocs Paralímpics de Londres 2012). En total hi prendran part uns 320 futbolistes i tècnics esportius. A més, uns 500 voluntaris i personal organitzatiu vetllaran pel bon funcionament de la competició (tota la informació es pot consultar a la pàgina web oficial www.icup2013.com).

El futbolista del Futbol Club Barcelona Xavi Hernández apadrina aquest esdeveniment com a ambaixador de l’Obra Social “la Caixa”.

La Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals (FECPC) és l’entitat encarregada, per delegació de la Federació Internacional Cerebral Palsy International Sports and Recreation Association (CPISRA) i conjuntament amb la federació espanyola, d’organitzar aquest esdeveniment internacional. L’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha acompanyat en tot moment la FECPC per tal de fer-ho possible.