La Fundació Prevent i la FECPC s’uneixen novament al CAR de Sant Cugat per promocionar l’esport adaptat adreçat als més joves

• El CAR de Sant Cugat acull un campus de futbol per a joves amb lesió cerebral organitzat per la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals.
  • El Campus Prevent que es celebra per primer cop a Catalunya du el nom de l’entitat que li dóna suport, la Fundació Prevent.

Aquesta setmana s’ha donat el tret de sortida al primer campus esportiu organitzat per la Federació en tota la seva història. Un total d’onze futbolistes provinents dels diferents clubs catalans i escoles esportives es donen cita al CAR de Sant Cugat amb l’objectiu de millorar la seva tècnica i tàctica de cara a aconseguir els millors resultats en el seu joc.

El dissabte, 29 de juny es celebrarà el tancament del campus amb la celebració d’un partit amistós entre tots els participants que donarà per finalitzada la temporada fins l’any vinent.

La FECPC va néixer l’any 1991 amb l’objectiu de promocionar i difondre l’esport adaptat arreu de Catalunya. L’any 2004 va iniciar aquesta acció adreçada a augmentar la pràctica del futbol. En aquests anys de treball s’ha aconseguit la creació de 4 noves entitats – escoles d’iniciació i l’ampliació de les seccions als clubs que ja existien, com per exemple Disport FC i CE Llars. El futbol, a través de les escoles esportives, ha pogut arribar a Terrassa, Girona, Castelldefels i Badalona. Tot un èxit que engloba un total de 70 nens, nenes i joves amb lesió cerebral que practiquen l’esport que me’ls els agrada.

El suport de la Fundació Prevent i un marc idoni que suposa l’organització de la Copa Intercontinental de Futbol 7- ICUP 2013 el proper juliol i agost a Sant Cugat, han fet que l’organitzador es decidís en fer-ho a les instal•lacions d’alt rendiment de Catalunya, situades a la mateixa ciutat de la cita internacional. D’aquesta manera intentem apropar un esdeveniment de màxim nivell, com és la celebració de la ICUP 2013, a les joves promeses del nostre país.

La Copa Intercontinental 2013: ‘Futbol sense límits’

Sant Cugat del Vallès serà aquest estiu l’epicentre mundial del futbol per a persones amb lesió cerebral. Del 27 de juliol al 10 d’agost la ciutat vallesana acollirà la Copa Intercontinental de Futbol 7, un destacat esdeveniment esportiu i social que es disputa per primera vegada a l’estat espanyol. Aquesta competició, comparable a uns Campionats del Món, és classificatòria per al Mundial d’aquesta modalitat futbolística que tindrà lloc l’any 2015.

La Copa Intercontinental comptarà amb la participació de 16 seleccions nacionals, entre les quals destaquen Brasil, Argentina, Holanda, Anglaterra, Espanya i Rússia (guanyadora de la medalla d’or dels Jocs Paralímpics de Londres 2012). En total hi prendran part uns 320 futbolistes i tècnics esportius. A més, uns 500 voluntaris i personal organitzatiu vetllaran pel bon funcionament de la competició (tota la informació es pot consultar a la pàgina web oficial www.icup2013.com).

El futbolista del Futbol Club Barcelona Xavi Hernández apadrina aquest esdeveniment com a ambaixador de l’Obra Social “la Caixa”.

La Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals (FECPC) és l’entitat encarregada, per delegació de la Federació Internacional Cerebral Palsy International Sports and Recreation Association (CPISRA) i conjuntament amb la federació espanyola, d’organitzar aquest esdeveniment internacional. L’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha acompanyat en tot moment la FECPC per tal de fer-ho possible.